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WORKSHOPS

  • SchülerInnen-Workshop:
    »DEN EIGENEN BILDERN BEGEGNEN«

    Möchten Sie einen Fotoworkshop an Ihrer Schule?

    Der Workshop startet mit einer persönlichen Standortbestimmung jeder TeilnehmerIn in Bezug auf für ihn/sie folgende Fragestellungen:

    • Welche Rolle spielen Fotos in meinem Alltag?

    • Welche fotografischen Motivwelten interessieren mich besonders, wann empfinde ich ein Foto als schön, gelungen, interessant?

     

    Weiters setzen sich die SchülerInnen mit dem Gebrauch der der Fotografie in unserer gegenwärtigen Gesellschaft auseinander. Zum Beispiel mit der (manipulativen) Werbefotografie, der Frage nach dem Wahrheitsgehalt einer dokumentarischen Abbildung (Nachrichtenfotografie, Propagandafotografie ...) und mit jenen Bildwelten, die in den Social-Media-Kanälen vorherrschen.

    Zentral im Workshop ist das lustvoll-kreative und praktische Arbeiten mit der (Smartphone-) Kamera.
    Die Jugendlichen werden motiviert, sich fotografisch mit ihrer persönlichen Lebenswelt auseinander- zusetzen und Fotos von sich, ihren Mitmenschen, ihren Lebensort etc. anzufertigen und damit »ihre Sicht- weise« auf Heimat und Identität darzustellen.


    Wesentlich dabei ist es, die Fotografie als ein subjektiv Medium für sich nutzen zu lernen und Fotos zu machen, die den gängigen visuellen Klischees eine Absage erteilen.

    Inhalte/ Methode:

    • Fotografische Übungen

    • Einzel- und Gruppenarbeit

    • Bildbesprechungen und Diskussionen

    • Theorieinputs

    • Kennenlernen ausgewählter künstlerischer Positionen mit einem besonderem Fokus auf das Werk junger KünstlerInnen

    Ziel(e):

    • Entwicklung der eigenen visuellen Kompetenzen

    • Gewohntes anders betrachten lernen

    • Entwicklung der persönlichen kreativen und fotografischen Kompetenzen

    • Bilder kritisch hinterfragen lernen

    Materialien:

    • Skriptum mit weiterführenden Literaturtipps und Weblinks

    • Während des Workshops stehen den SchülerInnen mitgebrachte ausgewählte Fotokunstbücher

    • der »FOTOHOF edition« aus der Bibliothek des »Raums für Fotografie« zur Inspiration zur Verfügung

    • Ergebnisprotokoll

    Facts:

    • Dauer: Zwei Halbtage (Workshop-Inhalte und -Zeitplan können im Bedarfsfall an die jeweiligen Bedürfnisse der teilnehmenden Schule angepasst werden).

    • Voraussetzungen: keine

    • Zielgruppen: SchülerInnen aller Schultypen ab 13 Jahren (die konkreten Workshopinhalte und die Vermittlungsmethode orientieren sich an der jeweiligen Altersgruppe und Schulform)

    • Ausrüstung: die SchülerInnen fotografieren mit ihren mitgebrachten Smartphones oder digitalen

    • Kameras

    • Kosten: Ausdrucke für die Bildbesprechungen (Bürodrucker), ev. Fahrtkostenersatz

     

    Ort:

    • in der jeweiligen Schule (jeweilige Klassengröße) oder/und

    • im Raum für Fotografie in Klagenfurt (ca. 15 TeilnehmerInnen)

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    Zahtevajte šolske delavnice

     

    Delavnica za učence:

    „SREČANJE Z LASTNIMI PODOBAMI“

    Želite fotografsko delavnico na vaši šoli?

     

    Delavnica se začne z osebno oceno vsakega udeleženca glede na naslednja vprašanja:

    • Kakšno vlogo imajo fotografije v mojem vsakdanjem življenju?

    • Kateri fotografski motivi me še posebej zanimajo, kdaj menim, da je fotografija lepa, uspešna, zanimiva?

     

    Poleg tega učenci analizirajo uporabo fotografije v družbi. Na primer z (manipulativno) oglaševalsko fotografijo, vprašanjem resničnosti dokumentarne podobe (novinarska fotografija, propagandna fotografija ...) in z vizualnimi svetovi, ki prevladujejo na kanalih socialnih medijev.

     

    Delavnica se osredotoča na zabavno, ustvarjalno in praktično delo s fotoaparatom (pametnim telefonom).

    Mladi so motivirani, da si fotografsko ogledajo svoje osebno življenjsko okolje in fotografirajo sebe, sočloveka, kraj bivanja itd. ter tako predstavijo „svoj pogled“ na dom in identiteto.

     

    Bistveno je, da se naučijo uporabljati fotografijo kot subjektivni medij in posneti fotografije, ki zavračajo običajne vizualne klišeje.

     

    Vsebina/ metoda:

    • Fotografske vaje

    • Individualno in skupinsko delo

    • Pregledi slik in razprave o njih

    • Teoretični prispevki

    • Spoznavanje  izbranih umetniških stališč s posebnim poudarkom na delu mladih umetnikov

     

    Cilj(i):

    • Razvoj lastnih vizualnih kompetenc

    • Učenje drugačnega pogleda na znano

    • Razvoj osebnih ustvarjalnih in fotografskih spretnosti

    • Učenje kritičnega pregleda podob

     

    Gradivo:

    • Scenarij z nasveti za nadaljnje branje in spletnimi povezavami

    • Med delavnico bodo imeli učenci dostop do izbranih knjig s področja fotografske umetnosti iz zbirke „FOTOHOF edition“ iz knjižnice „Raum für Fotografie“ za navdih.

    • Protokol o rezultatih

     

    Dejstva:

    • Trajanje: dva poldneva (po potrebi se vsebina in urnik delavnice lahko prilagodita potrebam sodelujoče šole).

    • Predpogoji: ni

    • Ciljne skupine: Učenci vseh vrst šol od 13. leta starosti dalje (posebna vsebina delavnice in časovni razpored se prilagodita. Metodapoučevanja temelji na posamezni starostni skupini in vrsti šole

    • Oprema: Učenci fotografirajo s pametnimi telefoni ali digitalnimi fotoaparati, ki so jih prinesli s seboj.

    • fotoaparati

    • Stroški: izpisi za razprave o slikah (pisarniški tiskalnik), morebitno povračilo potnih stroškov

     

    Lokacija:

    • v šoli (ustrezna velikost razreda) ali/in

    • v RAUM FÜR FOTOGRAFIE v Celovcu (približno 15 udeležencev)

    Rückfragen und Informationen:

    Gerhard Maurer, MSc.
    +43.699.12851189 

    info@raumfuerfotografie.at

    Vprašanja in informacije:

    Gerhard Maurer, MSc.

    +43.699.12851189

    info@raumfuerfotografie.at

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  • 21. – 22.05.2024

    Workshop „Genius loci – der Geist des Ortes“ mit der Volksschule Rangersdorf
    Mit Christine Aldrian-Schneebacher, Raffaela Lackner und Erich Angerman

    Der Geist des Ortes (lat. „Genius loci“) war ursprünglich eine Art Schutzgeist für einen bestimmten Ort. Durch die intensive Beziehung der Menschen zur Landschaft und den Gebäuden übertrug sich die Bedeutung auf den Ort selbst. Heute versteht man unter dem Genius loci das Besondere, das einen Ort ausmacht: die Atmosphäre, die Ausstrahlung, aber auch bestimmte Formen oder Materialien.

    Der "Wirtstadl" in Rangersdorf ist so ein besonderer Ort. Er beeindruckt nicht nur durch seine Lage und Größe, sondern auch durch die schlanke Zimmermannskonstruktion und die kunstvolle Fassadengestaltung. Die Grundmauern gehen auf das 16. Jahrhundert zurück, der aktuelle Holzbau wurde um 1920 errichtet. Seit 2018 steht das Gebäude, das Experten als "ländliches Architekturjuwel" und "bedeutendes Kulturerbe" einschätzen, unter Denkmalschutz. Durch die engagierte Dorfbevölkerung wurde der Stadel behutsam saniert und beherbergt nun einen außergewöhnlichen Veranstaltungsraum im Ortszentrum.

    Die Schüler:innen machen sich auf die Suche nach dem Genius loci – dem Geist des Ortes des Wirtstadels in Rangersdorf. Unter künstlerischer Anregung von Expert:innen in Architektur, Baukultur und Fotografie werden mittels Zeichnungen und Fotografien der Ort und seine Atmosphäre aufgespürt. Die Schüler:innen gehen der Einzigartigkeit des Ortes und des Ortsbildes auf die Spur, erkunden die historischen Materialien und erfahren: so einen Stadel gibt es nur bei uns! Die Arbeiten der Schüler:innen werden im Rahmen der österreichweiten Architekturtage 2024 und dem Schwerpunkt ÜBER DAS LAND / O DEŽELI, Jahr der Fotografie / Leto fotografije, 2024 in Kärnten ausgestellt.

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    Delavnica „Genius loci - duh kraja“ z osnovno šolo Rangersdorf

    S Christine Aldrian-Schneebacher, Raffaelo Lackner in Erichom Angermannom

    Duh kraja (lat. „Genius loci“) je bil prvotno neke vrste zaščitni duh za določen kraj. Z intenzivnim odnosom ljudi do pokrajine in stavb se je pomen prenesel na sam kraj. Danes se genius loci razume kot posebnost, ki je značilna za kraj: vzdušje, karizma, pa tudi določene oblike ali materiali.

    Takšen poseben kraj je „Wirtstadl“ v Rangersdorfu. Navdušuje ne le s svojo lego in velikostjo, temveč tudi s svojo vitko tesarsko konstrukcijo in umetniško zasnovo fasade. Temeljni zidovi segajo v 16. stoletje, sedanja lesena konstrukcija pa je bila postavljena okoli leta 1920. Stavba, ki jo strokovnjaki opisujejo kot „podeželski arhitekturni dragulj“ in „pomembno kulturno dediščino“, je od leta 2018 na seznamu spomeniško zaščitenih stavb. Skedenj so prizadevni vaščani skrbno obnovili, zdaj pa se v njem nahaja izjemen prireditveni prostor v vaškem središču.

    Učenci so se odpravili iskat genius loci - duha Wirtstadla v Rangersdorfu. Ob umetniškem navdihu strokovnjakov s področja arhitekture, gradbene kulture in fotografije z risbami in fotografijami sledijo kraju in njegovemu vzdušju. Učenci bodo sledili edinstvenosti kraja in mestne krajine, raziskovali zgodovinsko gradivo in spoznali, da takšen skedenj obstaja samo tukaj! Delo učencev bo razstavljeno v okviru vseavstrijskih Dnevov arhitekture 2024 in poudarka na ÜBER DAS LAND / O DEŽELI, Jahr der Fotografie / Leto fotografije, 2024 na Koroškem.

    AUSSTELLUNG / RAZSTAVA

    03.07. – 13.10.2024

    Wirtstadl Rangersdorf

    FOTOCREDITS

    Erich Angermann, Christine Aldrian Schneebacher und Raffaela Lackner

    www.architektur-kaernten.at

  • Sommersemester 2024 / Poletni semester 2024

    Fotoworkshop mit Schüler:innen des CHS Villach

    Die Schüler:innen des CHS Villach (Medien und Kommunikationsdesign) setzten sich im Laufe des Sommersemester 2024 sich in ihren Fotos mit ihren Lebenswelten zwischen Schule, Familie und Freizeit auseinander.

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    Fotografska delavnica z dijaki CHS Villach

     

    V poletnem semestru 2024 so dijaki CHS Villach (oblikovanje medijev in komunikacij) na fotografijah raziskovali svoje življenje med šolo, družino in prostim časom.

  • Fotoworkshop mit Schüler*innen der Klasse 3AHK / HLA für Kunst und Gestaltung am CHS Villach (Larissa Tomassetti)
    Unter der Leitung von Johannes Puch

    PROJEKTE


    Architektur: Celina Kollegger, Laura Lessiak, Colien Pichler, Elena Unterkreuter | Bank als Bühne: Lucia Assam, Viktoria Kaltenhauser, Ira Knapstein | Porträts: Lena-Cosima Caravina, Anna Eder, Lucia Lux, Ruth Krumrei, Jacquelin Wang | Spuren: Daniela Aflenzer, Maxi Lipe, Kai Melcher, Celine Sauerbier

    Das Projekt Hosted by the City untersucht den öffentlichen Raum von Klagenfurt. Es fragt, welche architektonische Strukturen es Menschen ermöglicht, den Stadtraum individuell zu nutzen oder wie die Unterschiedlichkeit von Menschen in der Stadt in Fotos sichtbar gemacht werden kann. In einem ersten Workshop mit dem Fotografen Johannes Puch erkundeten die Schüler*innen der Klasse 3AHK / HLA für Kunst und Gestaltung am CHS Villach den Stadtraum und hielten das für sie Wesentliche mit der Kamera fest. In einer weiteren Einheit wählten sie Orte im Lakeside Science und Technology Park aus, die die Aussage der Fotoserie unterstützen, um dort die Ergebnisse in einer Ausstellung im öffentlichen Raum zu präsentieren. 

    Vier Gruppen mit Schüler*innen der Klasse 3AHK / HLA für Kunst und Gestaltung am CHS Villach fanden vier unterschiedliche Zugänge zu Fragestellungen rund um die Qualität von Städten als Gastgeber. Eine Gruppe beschäftigte sich mit einer Parkbank und damit wie unterschiedlich sie verwendet werden kann. Eine banale Sitzgelegenheit erweist sich aus dieser Perspektive als Bühne für eine ganze Bandbreite an zwischenmenschlichen Dramen und ist damit ein Plädoyer dafür, solche innerstädtische Freiräume zuzulassen. 

    Andere Schüler*innen zeichneten die Spuren von Menschen im Klagenfurter Stadtraum auf, die Rückschlüsse auf verschiedene Nutzungsmöglichkeiten von Verkehrsflächen ermöglichen. Diese Fotos lenken etwa den Blick auf den zurückgelassenen Müll und damit auf Tätigkeiten im öffentlichen Raum, die über das reine Zurücklegen von Wegen hinausgehen, auf Nischen als Zwischenlager für Werbeverteiler*innen oder auf Stadtmöblierungen als Träger für Botschaften.

    Eine weitere Gruppe entschied sich dafür, Menschen nicht nur in ihrer Unterschiedlichkeit zu zeigen, sondern auch wie sie miteinander interagieren. Begrenzungen wie Zäune und Hecken spielen dabei eine ebenso große Rolle, wie Bäume, die in der Perspektive dieser Schüler*innen eine buchstäblich tragende Funktion zukommt. 

    Die Serie der vierten Gruppe schließlich fokussierte auf Gebäude und wie sie beim Flanieren durch die Stadt wahrgenommen werden. Das Verbindende zwischen diesen unterschiedlichen Gebäude sind die zahlreichen, geschlossenen Jalousien, welche die Privaträume gegen den öffentlichen Raum abgrenzen. Um diese Grenzlinie zwischen dem Privaten und dem Öffentlichen noch stärker sichtbar zu machen, bearbeitete Johannes Puch die Fotos der Schüler*innen nachträglich weiter, sodass nun sämtliche Fenster als geschlossen erscheinen. 

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    Fotografska delavnica z dijaki razreda 3AHK / HLA za umetnost in oblikovanje na CHS Villach (Larissa Tomassetti) pod vodstvom Johannes Puch

    PROJEKTI

    Arhitektura: Celina Kollegger, Laura Lessiak, Colien Pichler, Elena Unterkreuter | Klop kot oder: Lucia Assam, Viktoria Kaltenhauser, Ira Knapstein | Portreti: Lena-Cosima Caravina, Anna Eder, Lucia Lux, Ruth Krumrei, Jacquelin Wang | Sledi: Daniela Aflenzer, Maxi Lipe, Kai Melcher, Celine Sauerbier

     

    Projekt Hosted by the City raziskuje javni prostor Celovca. Sprašuje se, katere arhitekturne strukture ljudem omogočajo individualno uporabo mestnega prostora ali kako lahko raznolikost ljudi v mestu postane vidna na fotografijah. Na prvi delavnici s fotografom Johannesom Puchom so učenci razreda 3AHK / HLA za umetnost in oblikovanje na CHS Villach raziskovali mestni prostor in s fotoaparati ujeli tisto, kar jim je bilo pomembno. V drugi enoti so izbrali lokacije v znanstvenem in tehnološkem parku Lakeside, ki so podpirale sporočilo serije fotografij, da bi rezultate predstavili na razstavi v javnem prostoru.

     

    Štiri skupine učencev iz razreda 3AHK / HLA za umetnost in oblikovanje na CHS Villach so našle štiri različne pristope k vprašanjem o kakovosti mest kot gostiteljev. Ena skupina se je osredotočila na klop v parku in na to, kako jo je mogoče uporabiti na različne načine. S tega vidika se banalni sedež izkaže za prizorišče cele vrste medosebnih dram in je zato poziv, da je treba omogočiti takšne odprte prostore v mestih.

     

    Drugi učenci so beležili sledi ljudi v celovškem mestnem prostoru, na podlagi katerih je mogoče sklepati o različnih možnostih uporabe prometnih površin. Te fotografije na primer opozarjajo na smeti, ki jih puščajo za seboj, in s tem na dejavnosti na javnih površinah, ki presegajo zgolj hojo, na niše kot začasna skladišča za distributerje reklam ali na ulično pohištvo kot nosilce sporočil.

     

    Druga skupina se je odločila, da ljudi ne bo prikazala le v njihovi raznolikosti, temveč tudi, kako se med seboj povezujejo. Meje, kot so ograje in žive meje, imajo enako pomembno vlogo kot drevesa, ki imajo z vidika teh učencev dobesedno podporno funkcijo.

     

    Nazadnje se je serija četrte skupine osredotočila na stavbe in na to, kako jih dojemamo, ko se sprehajamo po mestu. Različne stavbe povezujejo številna zaprta senčila, ki ločujejo zasebne prostore od javnega prostora. Da bi bila ta meja med zasebnim in javnim še bolj vidna, je Johannes Puch fotografije učencev naknadno uredil tako, da so zdaj vsa okna videti zaprta.

    AUSSTELLUNG / RAZSTAVA

    14.06. – 14.07.2024 

    © Fotos: Kunstraum Lakeside

     

    www.lakeside-kunstraum.at/hosted-by-the-city-workshop/

    instagram

  • 05.06. & 14.06.

    Fotoworkshop mit Schüler*innen der Klasse 3AHK / HLA für Kunst und Gestaltung am CHS Villach (Larissa Tomassetti)
    Unter der Leitung von Gudrun Zacharias und Gerhard Maurer

    Die Teilnehmer:innen setzten sich im Rahmen des Workshops mit ihrer unmittelbaren Lebensumgebung auseinander und haben an Fotoessays gearbeitet, die persönlichen Blick auf ihren Alltag und das Mölltal zeigen, fern der gewohnt touristischen Bildwelten.

    Die ausgewählten Fotos wurden mittels Emulsion auf Fliesen aufgebracht.

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    Fotografska delavnica z dijaki gimnazije Obervellach pod vodstvom Gudrun Zacharias in Gerhard Maurer

    V okviru delavnice so udeleženci raziskovali svoje neposredno življenjsko okolje in pripravljali fotoreportaže, ki prikazujejo osebni pogled na njihov vsakdan in dolino Möll, daleč od običajnih turističnih podob.

     

    Izbrane fotografije so bile z emulzijo nanesene na ploščice.

  • 18.04. & 26.04.

    Fotoworkshop mit der Klasse 4a der VS St. Leonhard bei Siebenbrünn
    Unter der Leitung von Gudrun Zacharias und Gerhard Maurer

    Zentral im Workshop ist das lustvoll-kreative und praktische Arbeiten mit der (Smartphone-) Kamera.

    Die Jugendlichen werden motiviert, sich fotografisch mit ihrer persönlichen Lebenswelt auseinander- zusetzen und Fotos von sich, ihren Mitmenschen, ihren Lebensort etc. anzufertigen und damit »ihre Sicht- weise« auf Heimat und Identität darzustellen.

    Wesentlich dabei ist es, die Fotografie als ein subjektiv Medium für sich nutzen zu lernen und Fotos zu machen, die den gängigen visuellen Klischees eine Absage erteilen.

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    Fotografska delavnica z razredom 4a VS St. Leonhard bei Siebenbrünn pod vodstvom Gudrun Zacharias in Gerhard Maurer

    Delavnica se osredotoča na zabavno, ustvarjalno in praktično delo s fotoaparatom (pametnim telefonom).

    Mladi so motivirani, da fotografsko pogledajo na svoj osebni svet in fotografirajo sebe, sočloveka, kraj bivanja itd. ter tako predstavijo „svoj pogled“ na dom in identiteto.

    Bistveno je, da se naučijo uporabljati fotografijo kot subjektivni medij in posneti fotografije, ki zavračajo običajne vizualne klišeje.

     

    EMELY DORN

    LEON DERMUTZ

    RAPHAEL DOBNIG

    NADJA ĆEHAJIĆ

    ALESSIA FISCHER

    RAPHAEL KOFFLER

    FLORIAN KUGI

    NELLY SABBADINI

    RAFFAEL PAVONA

    MARCEL HERZOG

    MAXIMILIAN MOSER

    JASMIN GRUBER

    SELINA PRŠIĆ

    MICHAEL KROISENBACHER

    RAPHAEL SCHNEGG

    NIKLAS KREMSER

    CHRISTINA KAZIANKA

    SIMON HOCHKOFLER

    SARAH-MARIE WINKLER

Jahr der Fotografie
Leto fotografije

Leto 
fotografije

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